Tuesday, November 23, 2010

PELAPIK TILAM TERAPIUTIK BIO-ION CONTIAGO

Salam semua....jumpa lagi kita :)


MENGAPA TIDUR PENTING?


Sedar @ tidak anda..sebenarnya TIDUR sama penting dengan pemakanan yang sihat, sama penting dengan senaman. Mengapa?? Sebab..jika kita tidak cukup tidur kita akan STRESS juga akan MENGANTUK..betul tak? bagi surirumahtangga pula (including me..) sebenarnya kita sedang mengalami STRESS pada tahap MILD, antara puncanya ialah :


  • kena buat breakfast untuk anak & suami (awal2 pagi)
  • anak susah bangun pagi untuk ke sekolah @ nursery @ umah nanny...etc
  • jalan jem ke tempat kerja
Punca-punca ini jika dibiarkan tanpa rawatan yang sesuai..akan menukarkan stress tadi dr MILD -> SEVERE STRESS..


KETIDAKSELESAAN TEMPAT TIDUR

Menurut Prof. Christ Idzikowsky, seorang professor dari Edinburgh (Edinburgh Sleep Centre)..beliau menyatakan orang yang tidur diatas katil yang tidak selesa, (contoh: tidur atas toto, lantai simen..etc) akan mengalami kurang tidur selama 1 @ 2 jam. Jika kita asyik tidak mendapat tidur yang mencukupi..ini akan menjurus kemerosotan kepada tahap kesihatan...Secara halusnya kita akan mudah mendapat ;
  • dimensia : adalah sejenis masalah penyakit yang berkaitan dengan daya ingatan yang disebabkan oleh kematian sel-sel otak secara abnormal.
  • skizofrenia :Schizophrenia ialah sejenis kecelaruan otak sepertimana penyakit sawan,nyanyuk dan multiple sclerosis.Ia biasanya bermula di kalangan orang baru masuk ke alam dewasa.
  • alzheimer : merupakan sejenis penyakit penurunan fungsi saraf otak yang kompleks dan progresif. Penyakit Alzheimer adalah keadaan di mana daya ingatan seseorang merosot dengan teruknya sehinggakan pengidapnya tidak mampu mengurus diri sendiri. Tetapi ia bukanlah disebabkan penuaan.

P/s : Tidur mesti sambil berbaring tau...don't be surprise sebab ada orang yang tidur selama 2 tahun sambil duduk!.


DEEP SLEEP

 Waktu tidur boleh dibahagi kepada dua bahagian - tidur ayam dan tidur lelap. Mimpi biasanya berlaku dalam tidur lelap (deep sleep). Manusia perlu berlatih untuk dapat tidur lelap kerana tidur ayam adalah masa yang membuang waktu sahaja. Jika kita mendapat deep sleep, sel-sel darah kita akan mudah disalurkan kepada otot-otot untuk repair semua tisu-situ yang telah rosak. Ketika tidur otak kita tidak bekerja, jadi apabila kita bangun pagi badan kita akan segar.

Bagaimana Nak Mendapat DEEP SLEEP?

Penasihat Tilam kami iaitu Prof.Madya.Dr.Suhaimi Jaafar, PHD.Machester UK (Pusat Pengajian Sains Fizik, USM P.Pinang) bersama pasukannya telah mencipta tilam yang sangat inovatif yang mana tilam ini akan  memberikan 7 terapi (semasa tidur) dan seterusnya mendapat deep sleep yang amat kita perlukan.

7 Terapi tersebut adalah ; 
B : Bio-magnet
I : Infra-red jauh
J : Jed semulajadi
I : Ion negatif (Ion gembira)
T : Thermal
A : Anti-Hama
S : sokongan Tulang Belakang


p/s: bagi orang yang mengandung kekalkan berdiri, berjalan, duduk TEGAK. Jangan tunduk ke belakang. Posisi ini amat tidak elok untuk kesihatan tulang belakang.


7 elemen terapi ini berada didalam 15 lapisan;


Tilam ini boleh didapati dalam 3 saiz iaitu King, Queen dan Single







HARGA: 
KING/PC 3504 ; RM3688.00
QUEEN/PC3505 ; RM2786.00
SINGLE/PC3506 ; RM1966.00

Note: Tilam ini boleh bertahan at least 15 tahun.



No comments:

Post a Comment